28/5/2020

JAK ZBADAĆ PRZESZŁOŚĆ FIRMY?

0 KOMENTARZE

Dobre działanie firmy zależy od wielu czynników. Najważniejsze są przemyślane decyzje, szczególnie te dotyczące współpracy biznesowej z innymi. Jak sprawdzić, czy dane przedsiębiorstwo będzie wiarygodnym partnerem? Okazuje się, że dobrym sposobem jest zbadanie jego przeszłości. W naszym artykule wyjaśniamy, na czym polega takie działanie.

BADANIE PRZESZŁOŚCI FIRMY - DLACZEGO WAŻNE?

Każdy, kto prowadzi swój biznes, wie, że zaufanie do innych podmiotów powinno być ograniczone. Zasada ta jest szczególnie ważna w przypadku decyzji o podjęciu ścisłej współpracy z innym przedsiębiorcą. Żeby wybrać mądrze, musimy mieć wszystkie konieczne informacje. Aby je pozyskać, warto zbadać przeszłość firmy.
Dlaczego jest to takie ważne? Przede wszystkim dlatego, że dzięki uzyskanym informacjom możemy przewidzieć, jak będzie przebiegać planowana współpraca. Pamiętajmy, że tylko współdziałanie z solidnymi, odpowiedzialnymi firmami sprawi, że nasza firma będzie prosperować sprawnie i osiągnie planowane cele. Dzięki wywiadowi gospodarczemu zabezpieczymy się też przed błędną decyzją, unikniemy start finansowych i dobrze zainwestujemy dostępne środki. Upewnimy się też co do profilu prowadzonej działalności, wypłacalności firmy i potencjału stojącego za nawiązaniem przypuszczalnej współpracy. Dodatkowo unikniemy problemów spowodowanych niewywiązaniem się kontrahenta z umów, niewypłacalnością czy unikaniem terminowego regulowania należności. Wszystko to jest szczególnie ważne w dobie minimalnej skuteczności egzekucji komorniczej i w czasach, kiedy liczba prosperujących na rynku firm jest coraz większa.

BADANIE PRZESZŁOŚCI FIRMY - NA CZYM POLEGA?

Działania wchodzące w skład badania przeszłości firm różnią się w zależności od profilu działalności, a także rodzaju informacji, jakie chcemy uzyskać. Po określeniu preferencji klienta dobierane są najskuteczniejsze i najszybsze metody działania. Taki wywiad opiera się na szczegółowych, ale zgodnych z prawem metodach, które pozwalają na uzyskanie różnorodnych informacji. Głównym celem jest zawsze upewnienie się, że przyszły wspólnik działa w pełni legalnie, a także, że znajduje się w korzystnej sytuacji finansowej.
Efektem działań, które mogą mieć różną długość, jest raport końcowy. To dokument zawierający wszystkie uzyskane informacje, który podsumowuje je i analizuje. Dane, jakie mogą być zawarte w takim raporcie to m.in. dane rejestrowe i teleadresowe przedsiębiorstwa, zakres jego działalności, informacje o strukturze kapitałowej, personalia członków zarządu i udziałowców, powiązania osobowe i kapitałowe z innymi podmiotami, informacje o zaległościach finansowych, postępowaniach egzekucyjnych oraz postępowaniach windykacyjnych, informacje o majątku ruchomym i nieruchomym, dane rejestrowe firmy, dane o strukturze własności, sprawozdanie z przeglądu i analizy akt spółek, powiązania kapitałowe spółek. Raport zawiera często także ocenę aktualnej kondycji finansowej firmy, informacje o historii kondycji finansowej i wypłacalności, dane o moralności płatniczej, rachunek zysków i strat, rachunek przepływów pieniężnych, wnioski o upadłość lub likwidację firmy.
Skąd pozyskiwane są takie informacje? Źródła mogą być różne. Niektóre z ich to m.in. internet, serwisy społecznościowe i wszelkie środki nowej komunikacji otwartej, rozpytanie, sondy społeczne, prasa, udostępniona szerokiej liczbie odbiorców dokumentacja, ogólnie dostępne rejestry, sądowe ogłoszenia upadłości i postanowienia o postępowaniu układowym, biuletyny, informatory, reklamy, analizy produktów (inżynieria odwrotna). Ważne są także rejestry sądowe i urzędowe, w tym KRS, rejestr REGON, CEIDG, a także różnego rodzaju raporty, sprawozdania finansowe, informacje z giełdy wierzytelności, dane o egzekucjach komorniczych oraz przetargach prowadzonych przez firmę, internetowej giełdy długów oraz analiza innych źródeł otwartych.

SPECJALISTYCZNA POMOC - NASZA OFERTA

​Jeśli planujesz rozpoczęcie nowej współpracy i chcesz uniknąć niepewności, skorzystaj z naszej pomocy. Nasi specjaliści działają kompleksowo, dzięki czemu przeprowadzają pełne badanie przeszłości firmy. Sprawdzana jest nie tylko historia, ale także to, co ma miejsce obecnie, w tym ważność certyfikatów, licencji, czy referencji. Ważnym elementem naszych działań jest skrupulatne sprawdzanie, czy dane przedsiębiorco nie widnieje w rejestrach długów i nie ma żadnych poważnych zobowiązań. Informacje, jakie dla Ciebie zdobędziemy, na pewno pomogą Ci podjąć słuszną decyzję i uchronią przed negatywnymi posunięciami. Swoim zasięgiem obejmujemy całą Polskę ze szczególnym uwzględnieniem Śląska i Zagłębia. Sprawdź naszą ofertę już dziś.

 

ODPOWIEDZ

Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies.
Kliknij 'Zgadzam się', aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.